بادام زمینی وکاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی

 3 مارس 2015- بر اساس مطالعه ای که بروی افراد آمریکایی و چینی انجام گردید، مصرف بادام زمینی خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

 پیش از این محققان به ارتباط کاهش بیماری قلبی، دیابت و فشارخون بالا با مصرف آجیل اشاره کرده بودند اما در تحقیق اخیر به بررسی فواید مصرف آجیل برای افرادی با نژادهای مختلف و زمینه های مختلف پرداخته شد. پرفسور shuو همکارانش در دانشگاه vanderbillاین تحقیق را با هدف بررسی ارتباط بین مصرف آجیل ومرگ و میر طراحی و اجرا نمودند.

 دراین تحقیق 71764 نفر شرکت داشتند که اکثر آنها آمریکائیان آفریقایی تبار با درآمد کم از جنوب شرقی آمریکا بودند همچنین این تحقیق بروی 134265 شرکت کننده ی ساکن شانگهای نیز انجام گردید.

 مصرف بادام زمینی

مقدار مصرف بادام زمینی (کره ی بادام زمینی) و سایر انواع مغزهای مغذی که افراد شرکت  کننده بطور متوسط درطول یک روز مصرف می کردند در این تحقیق ثبت گردید. سپس افراد شرکت کننده  براساس مقدار مصرف مغزهای مغذی در 5 گروه طبقه بندی شدند: این طیف از کمتر از 0.9گرم در دوز تا حداقل 18.45گرم در روز را در بر می گرفت. نتایج نشان داد افراد آمریکایی مقادیر بیشتری nutsدر روز مصرف می کنند درحالیکه مقدار مصرف زنان معمولاً کمتر از مردان است. متوسط مقدار مصرف مغزهای مغذی بین 1.6گرم برای  زنان چینی تا 16.4گرم برای مردان آمریکایی گزارش شد.

خطر مرگ به هر دلیلی در گروهی که بیشترین مقدار از مغزهای مغذی را استفاده می کردند درمقایسه  با گروهی که حداقل این مقدار را مصرف می کردند 21 درصد کمتر بود درحالیکه  این کاهش خطر  برای افراد ساکن چین 17 درصد بود.

 نتایج این تحقیق نشان می دهد که مصرف مغزهای مغذی وبادام زمینی خطر مرگ بر اثر بیماری قلبی وسکته ی مغزی را در هر دو گروه کاهش می دهد اما مصرف کره ی بادام زمینی سبب کاهش این خطرات نمی شود.

پرفسور weissberyمدیر پزشکی بنیاد قلب بریتانیا هشدار می دهد که افراد نباید این نتایج را بنفع خوردن مقادیر بیش از حد بادام زمینی یا سایر انواع آجیل تعبیر کنند. این اطلاعات نشان نمی دهد که خوردن مقادیر بیشتر بادام زمینی موجب کاهش خطر حمله ی قلبی کشنده می شود بنابراین مردم نباید  به امید جلوگیری از بیماری قلبی درخوردن آجیل ها و مغزهای مغذی زیاد روی کنند، بخصوص مغزهایی که نمک سود شده اند.

منبع: www.diabetes.co.uk/news/2015/mar/peanuts-could-reduce-risk-of-heart-disease-90842752.html